2023 m. lapkričio 6–8 dienomis vyko ERASMUS+ projekto „Educational Empowerment and Social Inclusion of Students with Disabilities through Digital Solutions and Assistive Technologies (EESI-DIGI)“ mokymai. Projekto tikslas – ugdyti skaitmenines kompetencijas, kurios leistų sėkmingai baigti mokslus ir įsilieti į darbo rinką.
Ekonomikos fakultete tris dienas vyko projekto veiklos, kurių metu buvo pristatyti mokymosi moduliai studentams su negalia ir dėstytojams iš penkių šalių: Graikijos (Patras universiteto (projekto koordinatoriai), Vengrijos (Elte universiteto), Lietuvos (Vilniaus kolegijos), Italijos (organizacija I.E.R.F.O.P.) ir Ispanijos (organizacija COCEMFE). Mokymuose dalyvavo po 5 studentus iš kiekvienos partnerės šalies.
Mokymams lektoriai buvo pasirinkti dėl savo kompetencijų – su jais susipažinta projekto eigoje, ieškant asmenų, kurie nuolatos naudoja IT priemones savo gyvenime, patys turi negalią arba dirba su neįgaliais asmenimis.
Lektoriai – aukšto lygio profesionalai.
Studentai išgirdo net penkias itin vertingas lektorių iš Graikijos ir Lietuvos paskaitas.
Dėstytojos Evgenia Orfanou ir Chrysanthi Militsopoulou iš Graikijos Patras universiteto kalbėjo apie tai, kaip turėtų būti parengti dokumentai, kad jie būtų prieinami studentams su specialiaisiais poreikiais. Pristatė įvairias Windows operacinės sistemos funkcijas.
Neregys lektorius Justinas Kilčiauskas įtikino visus mokymų dalyvius, jog internetas ir jame esanti informacija yra pasiekiama kiekvienam. Taip pat, pasidalino gerąja patirtimi, kaip ieškoti darbo turint regėjimo negalią. J. Kilčiauskas pristatė savo darbo sritį: programuoja ir testuoja interneto svetaines dėl jų prieinamumo neįgaliesiems.
Pedagogikos gestų kalbos studentė Veronika Kulikauskienė pasakojo apie savo asmeninę patirtį turint ADHD – dėmesio trūkumo ir hiperaktyvumo sindromas (angl. attention deficit/ hyperactivity disorder). Susirinkusiems ji papasakojo, su kokiais sunkumais susiduria ADHD diagnozę turintys asmenys ir pasiūlė dvylika sprendimų, kaip padėti sau.
VIKO Gestotyros centro vedėjas Mantrimas Danielius trumpai pristatė centro veiklą, parodė gestų kalbos žodyną virtualioje erdvėje, visi dalyviai buvo pakviesti susipažinti su filmavimo studija, kurioje dirba gestų kalbos vertėjai. Įdomu tai, kad Lietuvos gestų kalba yra kildinama iš prancūzų ženklų šeimos.
Antrąją mokymų dieną praktinius mokymus vedė Martynas Vitkus, „Swedbank“, AB prieinamumo specialistas. Studentai dirbo mišriose grupėse ir atsakė į klausimus, kokios mobilios programėlės padeda lengviau dirbti ir leisti laisvalaikį neįgaliam asmeniui, kokias komunikacijos priemones naudoja žmonės su negalia. Buvo daug kalbėta apie socialinius tinklus, vyko turiningos diskusijos.
Trečiąją mokymų dieną studentai Moodle aplinkoje laikė egzaminą. Vėliau vyko aptarimas ir visų mokymų apžvalga bei refleksija.
„Dalyviams, išlaikiusiems egzaminą, lapkričio 8 d. buvo įteikti sertifikatai, kurie pažymi, jog dalyviai išklausė kursą, skaitmeninio turinio prieinamumo tema. Šį dokumentą studentai galės pateikti mokymosi įstaigose ar darbo vietose kaip įrodymą, jog žino skaitmeninio turinio prieinamumo pagrindus“, – džiaugėsi rezultatu šio projekto vadovė, Ekonomikos fakulteto projektų vadovė Daiva Kelpšaitė.
Projekto dalyviams asistavo šio projekto grupės narės: Ekonomikos fakulteto projektų vadovė Daiva Kelpšaitė, Bankininkystės katedros vedėja Gitana Mečėjienė, Elektronikos ir informatikos fakulteto darbuotojos: docentė dr. Svetlana Kubilinskienė, lektorės Valdona Judickaitė-Žukovskė ir Jolanta Mačėnienė.