Pandemija praėjo, pasaulis pasikeitė, bet žmonės liko. Kokios pamokos buvo išmoktos? Kokie nauji iššūkiai laukia švietimo? Kokie bus svarbiausi studentų gebėjimai ir įgūdžiai ugdomi ateityje? Koks yra šiuolaikinio dėstytojo vaidmuo? Visi šie klausimai ir daugiau naujų švietimo tendencijų ir problemų buvo pristatyta, aptarta ir diskutuota tarptautinėje savaitėje Tamperės taikomųjų mokslų universitete, Suomijoje, kurioje lankėsi lektorė Ingrida Galkauskienė. Viską apjungė ir vienijo pagrindinė tarptautinės savaitės tema – švietimo skaitmenizavimas. Raktiniai žodžiai, kurie yra bendri visiems Europos dėstytojams – pandemija, nuotolinis mokymas, naujosios technologijos. Visi sutinka, kad grįžimas į gyvą mokymą yra puikus dalykas, tačiau nuotolinis mokymas ir naujosios technologijos negrįžtamai pakeitė švietimą. Net ir didžiausi nuotolinio mokymo pesimistai sutinka, kad skaitmenizavimas ir naujos technologijos yra didelė jėga, kurią reikia naudoti protingai ir atsakingai. Tarptautinės savaitės metu organizatoriai pasidalino naujaisiais technologijų pasiekimais sukurtais Tamperės universitete. Vienas jų, kuris nustebino dauguma dalyvių – išmani ligų diagnozavimo klinika (digital clinic), modernus įrankis, kuris leidžia diagnozuoti ligas pacientams, kurie gyvena nutolusiuose šalies regionuose.
Taip buvo aptarti ir pristatyti kiti visuomenės iššūkiai, susiję su geopolitinėmis ir karo įtampomis, klimato, ir socialinės atsakomybės ir tvarios aplinkos problemomis. Suomiai gali pagrįstai didžiuotis savo draugiškumu ir tvarumu supančiai aplinkai. Tarptautinėje savaitėje dalyvavo virš 100 dėstytojų iš įvairių Europos universitetų (Vokietijos, Lenkijos, Belgijos, Nyderlandų, Ispanijos, Portugalijos) ir visus sužavėjo tvari suomių universiteto infrastruktūra, modernios ir šviesios auditorijos, laboratorijos, mobilūs ir lengvi baldai ir nepriekaištingas tarptautinės savaitės organizavimas.
https://events.tuni.fi/eyeontamk2022/
Lektorė Ingrida Galkauskienė