2025 m. gegužės 7 d. Ekonomikos fakultete vyko Erasmus + projekto „Design2Freedom:  promoting Person-Centred Design applied to disability in higher education (nr. 2023-1-ES01-KA220-HED-000154427)“ VIKO bendruomenei skirti mokymai: „Ar vienodai suprantame, kas yra įtrauktis aukštajame moksle?“.

Tai buvo viena iš tų retų progų, kai akademinėje erdvėje susitiko teorija, praktika ir asmeninės patirtys, keičiančios požiūrį iš esmės.

Pranešimą apie Universalų dizainą mokymuisi skaitė Pedagogikos fakulteto lektorė Monika Kelpšienė, o autizmo temą moderavo Lietuvos autizmo asociacijos narė Kristina Radžvilaitė, koordinuojanti psichikos sveikatai skirtą programą „Žvelk giliau“.

Pagrindinės mokymų temos apėmė:

  • Universalus dizainas mokyme: kaip mokyti, kai nėra vieno kelio į žinojimą?
  • Autistiškų asmenų patirtys studijuojant

Svarbus momentas – gyvas liudijimas. Mokymų metu pasisakė VIKO buvusi studentė – autistiška mergina ir jos mama, turinti ADHD. Jų nuoširdi, atvira kalba apie realius iššūkius ir poreikius švietimo sistemoje  paliko stiprų įspūdį visiems dalyviams. Tai buvo viena labiausiai įtraukiančių ir emociškai paveikių mokymų dalių.

Mokymai neapsiribojo vien žinių perteikimu – jie tapo proga atpažinti savo išankstines nuostatas, išmokti reaguoti etiškai sudėtingose situacijose ir formuoti įtraukiančią, saugią akademinę aplinką.

Šios temos ypač svarbios Ekonomikos fakultetui, nes ekonomika, kaip socialinis mokslas, neatsiejama nuo žmogaus – jo orumo, teisių, poreikių įvairovės ir atsakomybės vieni už kitus.